26. 11. 2016.

Đani Skiki, Beogradska opera, Aleksa Vasić, Nevena Pavlović, Ljubomir Popović tenor, Jelena Petrović, Vesna Marković, Pavle Žarkov, Nataša Rakić, Đorđe Tomić. .. Bravo za SVE!





2 u 1,
 Ili,

Sve je mala cena za pravi doživljaj.

Pisano, kao i uvek, u par sati nakon predstave.

Svako ko je želeo da ponovi doživljaj po imenu ĐANI SKIKI, morao je da preživi   KAVALERIJU RUSTIKANU. Daleko od toga da je Kavalerija u beogradskoj operi loša, ali je večeras bila očajna. Imali smo Turidua, Aleksandra Dojkića, koji se u svojim najglasnijim deonicama  nije  čuo dalje od petog reda. To i ne bi bilo ništa novo,  jer većini ovdašnjih tenora je preko potrebna boca sa kiseonikom tokom predstave, ali je večerašnji Turidu sve završavao sa nemim otvaranjem usta.
Već sam govorio kako osluškujem šta se priča po pozorišnim kuloarima, a ljudi večeras pomirljivo konstatuju:  „Dojkić može, ali neće“! Otprilike „koliko on nije hteo, toliko Santuca, Ana Rupčić, nije mogla!“
Na kraju, sve jedno je, bar za mene, da li neko neće, ili ne može. Ulaznicu plaćam da bih nešto čuo i video. Prestonične opere  su garant kvaliteta, a kod nas... Prema tome nisam dobio 2 u 1, već samo 1 od 2. Tu jeste velika razlika, ali pristajem i na to, jer je i večerašnji Đani Skiki bio odličan.
Još jedan pokazatelj kakva je to predstava bila, govori i činjenica da je orkestarski intermezoo dobio duži aplauz od bilo koje poznate arije.
Sa Dojkovićem neka se zabavlja Uprava, Umetnički direktor, VD direktor, njegov kolega. Njegov večerašnji nastup je sramota za kuću koja se naziva Nacionalnom Operom.
Uživam da pišem o lepim događanjima, da se divim lepim ženama, muškarcima sa manirima, uživam u prijatnom glasu, elegantnom pokretu. Odem li u operu, primoran sam da izađem iz nje sa doživljajem koji ne pospešuje moje želje. Tek da znaju oni koji misle kako nekoga ne podnosim, ili da neke druge protežiram.
Iako sam pošao u operu sa namerom da ne upoređujem pojedince, već celo ostvarenje, ne mogu neke stvari da ne konstatujem. Onaj fenomenalni Đani Skiki i odgljumljen i otpevan od strane Vuka Zekića, večeras nije dostignut (ili mi se bar tako čini). Neke uloge nekom stvarno leže, pa čak (u hipotetičkom razmišljanju) i kada je neko bolji, to ne može da dostigne. Aleksa Vasić je bio super, ali, siguran sam, u budćnosti, pri pomenu imena te opere, setiću se uvek Zekića, što ne znači da Vasić nije bio izvrstan.  I dok sam od Sofije Pižurice, u predhodnoj predstavi, očekivao da bude bar trećnina od velike Monserat, ili dame iz komšiluka Angele Georgiju, ne dobivši  željeno, večeras sam delimično bio zadovoljen. Nevena Pavlović je bila dobra i prijatnije  zvuči od mnogih soprana u ovdašnjoj operi. Možda je to i jedan od razloga za inspirativno pevanje Ljubomira Popovića. Da li je on odskočio od svog predhodnika Nenada Čiče, ne mogu da tvrdim, ali duet  Laurete i Rinučoa, Pavolovićeve i Popovića,  na kraju predstave ostaje upamćen. Tu se vidi, još po jednom, da je predstava izvrsna, jer ne može u roku od  četiri dana da se kaže koja postava ostavlja upečatljiviju sliku. Karakteristično za situaciju kada magija zamenjuje predhodnu magiju.
Već sam napominjao kako humoritički prilazim sagledavanju operskih predstava. Zato sam i primetio, a iz toga izvukao jedan veoma bitan zaključak. Ako Đani nije pravoslavac, onda je Simon stoprocentno. Čovek se ne krsti onako kako to rade katolici, naprotiv.... A i sve oko mrtvaca mi miriše na neku nušićevsku raspevanu Ožalošćenu porodicu, ali pisma mirišu na promincle, samo  u Sumnjivom licu, a to je već životna komedija u kojoj sam i ja sam akter.

                                                                                                     Lari Pop


O istim temama, ali na malo drugačiji način:
Laura i muzika.