01. 11. 2018.

Bunt 6.0, 2018. Kolarčeva Zadužbina, Una Stanić, violina, Stevan Jovanović, kontrabas, Ljubiša Jovanović. 01. 11. 2018.














PRETENCIONIZAM, SOMNAMBULIZAM, SUICIZAM,…

Ne volim strane reči, ali treba previše domaćih da opišu ova tri stanja.

Bunt 6.0. Kolarčeva Zadužbina, 01. novembar 2018.
Pre dve godine, za Bunt 4.0 sam napisao da je kvalitetom odličan i da će prevazići BEMUS.
Prošle godine sam napisao: “…..Rita Kinka nije ime koje će da privuče beogradsku publiku. Rita Kinka je večeras pokazala da je umetnički nezanimljiva, da zvukom klavira nije u stanju da ispuni prostor Zadužbine…”… Pevanjem joj je bila pridružena Katarina Jovanović… Poslao sam nedvosmilenu poruku: “…Ne penjite se na scenu Kolarčeve Zadužbine, ako nemate u gradu bar tri stotine obožavalaca, ili prijatelja, ili komšija koji vas cene… (Opaska) Ne zavaravajte se fejsbukovskim prijateljima…”
Tada sam konstatovao kako sam među onih dvadeset osoba koje su platile ulaznicu. Pa bilo je na otvaranju Festivala te godine ukupno 70 ljudi.
Večeras je u Sali bilo preko 150 osoba… Zar neko od mojih čitalaca sumnja u malu moć da uz jedan pogled saznam koliko osoba ima u nekoj Sali… Znači bio sam među onih tridesetak koji su platili ulaznicu.
Jasno, naslov se odnosi na organizatore. Pretenciozno u somnambulnom polusnu, sa sucidnim namerama.
Program, odštampan dvostrano na papiriću  formata A 5. Čak uz to nije dat program celog festivala, što je bila praksa predhodnih godina. Da, tada sam hvalio, čak i dizajn programa… A sada. Sada sam otišao nakon prvog dela. Što nije u mom maniru. Pošto pišem i to unapred znam, ne želim da mi neko osporava stav činjenicom, kako je “u drugom delu bilo sve mnogo bolje”.
Večeras mi je intuicija rekla: Idi kući, ne budi mazohista.
Pre par meseci, kada je doneta odluka o podeli republičkog novca za kulturu, bio sam na strani stava organizatora Bunt-a, koji su "pljuvali" po Republičkoj komisiji, jer nije dobijen ni jedan jedini dinar.
Ovakav program ne samo da nije u interesu države, nije u interesu kulture, a očigledno ni publike.
Jasno, neko će reći, ovakav je program zato što Republika nije “odrešila kesu”. E, u tu tezu sumnjam, iako sam uvek i to UVEK, baš UVEK protiv odluke Republike u vezi kulture, jer smatram da su i previše neobrazovani, isto toliko nedobronamerni, a nekoliko puta više nesposbni da bilo šta u vezi toga procene, mislim na one iz Republike.
Zar je onda trebalo da se spusti na nivo, "neka svira moje dete," pa neka svira dete moje koleginice, pa neka svira kolega, kolege, koleginica,… dete, mladi, talenti…
Nepoznat mi je bio Sergej Aleksandrović Kuševicki i njegov Konceret za kontrabas i gudače Op. 3. Sve do pre tri dana, a onda mi je osoba koja uvek sedi na koncertima, a i spava pored mene, a koja u sopstvenoj zlatnoj groznici noću  ispira blistave note po internetu,… pustila baš tu kompoziciju…
Jednom rečju ubistveno. Večeras je mladi Jovanoć (sin) pokušao to da izvede… Možda bih mislio kako je izveo korektno, samo to, da ne čuh kako zvuči, kako mora, kako treba… Pred Stevanom Jovanovićem je (možda) budućnost, ali je večeras na Kolarčevoj zadužbini napravio pogrešan korak.
Sledila je Una Stanić i Franc Šubert, rondo za violinu i gudače. Bez energije, bez maštovitosti, bez one, mladim ljudima, karakteristične lucidnosti. Nije to za nju.
A bila je okružena istim takvim ljudima, mladim… Sa svim onim već iznetim karakteristikama. Sklepan orkestar.
Ne zvuče čak ni studentski, jer Maestro Suđić svoje studente “urihta.”
I kao što rekoh, izašao sam nakon prvog dela. Reći će neko: Šteta propustio sam “najbolje mlade profesionalce Srbije…” Tako piše u programu… Skromno, nema šta! Zato je onakav naslov.
Možda ću otići na neki od programa Bunta. Na otvaranje više ne idem. Oni kojima smetaju moja viđenja, zapravo moji doživljaji, mogu da odahnu… Mene nije napustila ona dobronamernost iskazana u superlativima o Buntu 4.0. Nisam se promenio, jedino su mi doživljajui drugačiji, a na to sam ja najmanje uticao.



O istoj temi, ali iz drugog ugla:


.
.