30. 12. 2017.

Johan Štraus, Slepi miš, Beogradska opera, Aleksandar Dojković, Evgenija Jeremić, Miroslav Markovski, Ljubica Vraneš, Ljubomir Popović, Marko Pantelić, bariton, Stevan Karanac, tenor, Vesna Marković, Mina Kovač Marković, Andreja Maričić, Stefan Zekić,...













UKRAS ZA NOVOGODIŠNJU

OPERSKU JELKU



Slepi miš, Johan Štraus. Zadnja preddstava u poodmakloj 2017.  Sa istom operetom je ispraćena i ona 2016. i bilo je lepo (pisano sa moje strane), onda se i na večerašnju predstavu došlo sa predubeđenjem da će biti lepo doživljeno. I bi tako.
Aleksandru Dojkoviću očigledno odgovara lik Fon Ajzenštajna. Odličan pre godinu dana, odličan i sada.Rozalinda, Evgenija Jeremić, Frank, upravnik zatvora, Miroslav Markovski, princ Orlovski Ljubica Vraneš… Sjajni… Rola Alfreda kao skrojena za  Ljubomira Popovića. Ako se želi postići pravi efekat kod publike sa nekom komičnom operom, onda je potrebno u postavu ubaciti Popovića. Zapravo svi u u predstavi bili dobri, a tamničar Froš, Andreja Maričić sugestivan do maksimuma.
I da konstatujem, najveći aplauz na otvorenoj sceni je dobila  Vesna Marković, kao Adela, Rozalindina sobarica. Da ne podsećam čitaoca na svoja “predviđanja i prognoze,” ona je neko koga će publika i u buduće da nagrašuje aplauzima. Samo ako joj se pruži nova i nova šansa.
Kao što rekoh, sve je bilo lepo… Lepo je i dirignet  Stefan Zekić izbegavao da se ne sunovrati… Ko od pevača uživa  da se šeta po ivici ambisa neka se drži Zekića… takvome adrenalin neće izostati…
Ne kvarimo sitnicama ukupan doživljaj… Ovako i treba da se završi operska, kalendarska godina.
Da, publici se obratio i Deda Mraz… Prigodne reči, želje… Ukomponovano u radnju predstave… Lepo i hvala… Ostali smo uskraćeni za ime deda Mraza, a ja mislim kako se iza brade, kape, odela krio Dejan Savić…
Kada je predstava poput Slepog miša u pitanju onda su i ona trapava dešavanja simpatična. Ako ste ovde pomislili na baletske igrače, misli vam idu pravim putem… Cupkali su veoma simpatično, otresajući nogama svakih desetak sekundi, kao mačići posle male nužde. Naravno i među trapavim mačićima ima ono koje je naj-naj trapavije. Igrač u košulji boje breskve… taj se sve vreme trudio da sustigne one visprenije…  Bio je ukras na šišmišovskoj poslastici, uz orkestar koji nije zvučao ni bečki, ni štrausovski… ali sve je prijalo u događanju gde su hor i solisti bili ispunjeni nekim unutrašnjim pozitivnim nabojem, koji uvek daje dobar rezultata.
Izostalo je 100 kineskih balona… Izostala su i deca u predstavi, ali ne mari… Opera je naša i mi smo valjda njeni. Iskreno  da li ova i  ovakva publika   zalužuje ovo što joj se nudi i prikazuje. Čovek treba da bude realan. Svi su skloni da kritizerski gledaju i slušaju šta dolazi sa druge strane rampe,… a šta je sa ove???
Sa ove je bila i jelka… Valjda publici na dar… A na jelki ukrasi u vidu magnetnih pločica za frižider.  Svaki trend vremenom pređe u kič… Gle čuda, u želji da vidim kako sve to stoji, uhvatim se za pločicu na kojoj piše “Leteći holanđanin.”  Kako baš za tu predstavu sa koje sam izašao u prvoj pauzi… Srećom, ne izvodi se godinama… Da imali smo jelku od pleha… Istu, prošlogodišnju…  Boja staro zlato… Napisao sam tačno pre godinu dana: Zašto ne pozovete neke od hiljade beogradskih likovnih umetnika… neka osmisle jednu, dve, tri… jelke. Napravite izložbu jelki… Videće ih desetine hiljada ljudi… Eto promocije za naše likovne umetniče, čije izložbe poseti u proseku, par stotina osoba…
Ovako ničeg drugog od ukrasa, na zgradi u zgradi… Da nije neko u žalosti?  Prošle godine sam napisao: Ne pravite se veći bednici nego što jeste… Ove godine moja poruka zaduženima za menadžment glasi: Prevazišli ste sami sebe!
Ipak neko se u ovoj kući trudi… I predstave budu dobre, kao ova večerašnja… Ona je ukras za opersku novogodišnju jelku.

E, u iščekivanju takvog doživljaja ljudi redovno dolaze u operu.

                                            David Naum