26. 05. 2018.

Đuzepe Verdi, Aida, Beogradska opera, Narodno pozorište, Sveta Kastratović, Aleksandra Angelov, mecosopran, Jelena Radovanović, sopran, Dušan Plazinić, Ivan Tomašev, Miodrag D. Jovanović, Danilo Stošić, Aleksandra Petrović, Zorica Mitev, činelista koji je pričao sve do prve pauze. 26. maj 2018. Piše David Naum.




PREDSTAVA

Ovakve predstave, sa ovakvom podelom,  stavljaju se na repertoar samo iz jednog razloga. Popunjavanje programa.
Zapravo, ovako nešto je za one koji su došli u operu, a unapred su spremni  da iz nje izađu ne znajući jesu li bili u gurmanskom restoranu, ili u poslastičarnici.
Imali smo večeras Kralja Egipta Svetu Kastratovića. Očekivao sam da u svakom momentu, poput Šekspirovog Lira, ali u skladu sa svojim potrebama, uzvikne: Dajem kraljevstvo za glas!
Možda bi se egipatski bogovi i sažalili… Ovako, … ovako je publika prema njemu bila nemilosrdno nezainteresovana. I ubuduće će, kako stvari stoje.
Amneris je tumačila Aleksandra Angelov. Večeras je njena rola ohole i zaljubljene kraljice pevački bila mnogo izraženija nego glumački.  Ipak lik Amenris je dočaran na veoma uspešan način. Sa moje strane iskrene čestitke.
Jeleni Radovanović je poverena uloga Aide. Ne verujem da će iko da je pamti u toj poetskoj i zahtevnoj ulozi, osim njenih prijatelja koji su večeras bili prisutni u sali.
O Dušanu Plaziniću, kao Radamesu i Ivanu Tomaševu,  Ramfisu, već sam pisao u predhodnim predstavama. Postojani su. Prvi za zgražavanje, drugi za uživanje. A to može čak da bude dobro, jer moje predhodne procene bile su  ispravne.
Veoma interesantan  bio je Miodrag D. Jovanović u ulozi Amonasra, etiopskog kralja. Večeras je u njemu proradilo iskustvo. Procenio je veoma dobro koliko može, koliko rola može da se prilagodi njegovim mogućnostima i zvučao veoma pristojno.
Da spomenemo Glasnika i Sveštenicu. Danilo Stošić se izgubio u poruci koju je trebalo da prenese, sve je  izgubio, pa i sam sebe, dok je “Glas sa neba” Aleksandra Petrović, iako nevidljiva, bila ona prijatna preciznost koja opušta publiku.
Večeras ću da budem kratak i neću da postavljam previše pitanja.
Samo ću konstatovati par stvari.
Bezobrazluk čineliste je trajao sve do prve pauze. Prvo, udarači nisu u prvih nekoliko minuta, od početka predstave ni ušli u ložu 1, gde su smešteni zbog premale “orkestarske rupe,” a odatle je sve vreme blještalo uključeno osvetljenje. Potom se trojica udarača instaliralo, a onaj u sredini je sve vreme najbezobraznije govorio, dok su ga kolege slušale. Čak je nakon prve pauze svoj instrument ostavio kolegi, a on se izgubio, ne pojavivši se do kraja predstave.
Kontroliše li neko ponašanje članova orkestra. Taj bahati gospodin je je sedeo, na svoju sreću, ili nesreću,  ispod zanjice Direktora opera, koji je sedeo na prvoj galeriji, loža 1.
I da napomenom, Direktor, još u VD formatu,  Janko Sinadinović je sve vreme bio na predstavi. Retko se dešava da on bude do kraja predstave. Čak je napušta i kada gostuju pevači iz inostranstva. Ali večeras je u nečemu bilo posebnosti…
Znači li to da će se Gospođi Jeleni Radovanović dati neka druga značajna uloga, jer sa ovom večeras ne samo da se neće proslaviti, već neće, kao što sam rekao, biti zapamćena.
I na kraju, neko ko je pored Gospođe Angelov zaslužio lepe reči od nekog ko je nazvan  “otrovnim”...  Gospođa Zorica Mitev Vojnović je više nego znalački vodila orkestar… Aplauzi publike, koji su je dočekivali pri izlasku u novim činovima, kao i onaj na kraju predstave,  pokazali su da je opravdano miljenik publike. I da postiže sa orkestrom ono što uspeva samo retkim inostranim dirigentima.
Njenim manje uspešnim koleginicama  sigurno bi značilo  da čuju i vide kako Gospođa Mitev Vojnović radi  i kako izgleda…. Ali… Efekat... Uskoro... 



O istoj temi, ali iz drugog ugla: