03. 02. 2018.

Beogradska Opera, Đuzepe Verdi. Moć sudbine, Ana Rupčić, sopran, Dragutin Matić, Dušan Plazinić Aleksandra Angelov, Nebojša Babić, Nenad Jakovljević,…











MOĆ SUDBBONE
Ili
NEMOĆ MOĆNIKA


                                                                                            03. 02. 2018.

Zašto je ovo subotnje veče ovakvo moralo da bude?
Zašto baš meni da se dogodi i to samo tri dana nakon predstave u Novom Sadu, gde je briljirala Dragana Radaković sa Nebojšom Babićem u operi “Toska.”
Zašto posle onog OVO… Ili je to logičan sled događaja, ako čovek kroči u Opersko zdranje na Trgu Republike

A šta je to bilo u Novom Sadu?
Ovo!

Ako posle “onog” i “ovog,” zar ima nekog među poznavaocima opere da se pita zašto Gospođa Dragana Radaković peva u Novom Sadu, između dva gostovanja u Sidnejskoj, ili nekoj drugoj prekomorskoj operi, a ne peva u Beogradu.
Teško je da i jedan moćnik shvati kako “populus” ne trpi prevaru. Ljudi u operu dolaze na par sati zadovoljstva, ushićenja, magije…. Ali ne da bi bili prevareni, da im se pričaju neistine i rade stvari koje nisu deo onoga što nosi poruku kompozitora.
Zar “moćnici” misle kako ljubitelji opere nisu bili upoznati sa probama, sa dešavanjima na probama, sa kvalitetom koji se priprema za večeras????
Zar mislite kako svi idu u operu “grlom u jagode”???
Aleksandra Angelov “navodno” bolesna…. Je li bila bolesna pre dva dana, pre četiri dana, pre pet dana… Je li tada uspela da otpeva “Rataplan”.
Imamo u Beogradu TRI Preciozile… Gde su druge dve?
Kome je palo na pamet da skraćuje opersku predstavu?
Ja sam dao novac za “Moć sudbine”, hoću “Rataplan”.
Več sam pisao, u Beogradskoj Operi diriguju dva bračna para, dve ocvale primadone i bračni par na čelu.
Ko zna, … zna o čemu govorim i tako je bilo i tako je ostalo i tako se večeras potvrdilo.
Gospodine Sinadinoviću, već mi je mučno da Vas prozivam. Valjda ste i Vi svesni kako ste običan, najobičniji pion… Ono V.D. kod Direktora je uzica sa kojom povlači poteze Vlast… (o tom maniru srpske vlasti je pisala moja malenkost).. Povlače poteze i oni moćnici 2+2+2+2…
Večeras ste došli u veoma tamnom, skoro crnom odelu…. Znate i Vi i svi ostali koji me čitaju kako svaki detalj primetim.
I aplaudirali ste Janko Sinadinoviću svima isto… Zar su istim kvalitetom pevali Plazinić i Matić?... Pored vas je sedeo… (odavno on tu sedi)…  Andrin Hӧltsch.  Zar se čudite koliko sam informisan? On je stranac, kakav će utisak da ponese o Vašem ukusu i pravičnosti, ako svima isto aplaudirate, oduševljavate se kreštavosti…. Uostalom šta je pa njega briga i za Vas i za nas publiku, došao je da zaradi… Ali ja neću da ga slušam… mlad je, možda dobro i diriguje, ali ne verujem njegovim učiteljima…
Ne mogu ništa da Vam pomognem Gospodine Sinadinoviću… ili plovite i dalje kako drugi krmane, ili…. Uz ono prvo ide uzica od V.D.-a  i istina u oči, ako ne od mene, ono od nekog drugog. A taj, ili ta druga je mnogo gora od mene.... Mnogi su, pa i vi kusali njenu čorbu "bez zamerke", hteli, ne hteli. 
Pa zar neko sumnja kako nisam znao da je Gospođa Angelov odustala… Očigledno može joj se… Može joj se i mnogo više što čitalac može da predpostavi…. Ali  nisam hteo da vratim ulaznicu… Hteo sam da još jednom vidim koliko je debeo obraz  pojedinaca u Beogradskoj Operi.
Mene nije privukla Gospođa Angelov, već  Dragutin Matić, Nebojša Rabić i Ana Rupčić…
Pa valjda znam šta i koliko mogu od koga da čekujem.
Gospođa Rupčić je bila standardno dobra. Možda bolja u predhodnim operama, ali sve je večeras škripalo u ovoj četvrtoj “Moći sudbine”… Nisu tu pomogli ni Godpodin Dejan Savić za dirigentskim pultom, niti V.D. Direktor Opere u svojoj loži, u aplaudiranju aktivniji nego ikad.
Večerašnji Don Alavaro je karikatura pored Don Karlosa, pa još kad na tenorove mumlave rečitative, neznanje teksta, falš pevanje, iz lože 1, prva galerija,  desno započne aplauz za duet, a tu se i završi,.. mislim aplauz… E to je već apsurd apsurda…
Slično tome je i pevanje Nebojše Babića pored  Nenada Jakovljevića.
Babiću nije za tvog  Fra Militonea manastir gde je Gvardijan Nenad Jakovljević.

A o istom Gospodinu Babiću je bilo napisano i ovo:


I… provukoste se sa ovom predstavom…
Dokle?... Osipa se obala… Potkopava Sava, vuku vrtlozi… a Dunav, kao i uvek koči…
Naravno i dalje ste na vlasti… Javnoj i zakulisnoj… Jer ni prvo, a ni drugo vam nije strano… I dalje ćete vi da birate sebi i drugima uloge… Pokrivajte se vi po glavi, a dupe vam golo...
Samo znajte i oni koji vas gledaju u oči, hvaleći vas i oni koji vas tapšu po leđima se smeju… Smeju se iza leđa… Smeju  se vašoj umetničkoj nemoći i ljudskoj nemogućnosti da sagledate ko ste i koliko vredite… To je nastavak onog apsurda apsurdnosti čiji ste vi kreatori… Pogledajte oko sebe, oslušnite… Ili se toliko bojite za svoj život. To bi vas ubilo.
Svakako džentlemen u meni uvek progovori: Gospođi Angelov želim da što pre ozdravi i ponovo zapeva, ali punim glasom, onako kako su predvideli kompozitori, a kako publika očekuje.

Nije kraj! Nastaviće se… Jer vi moćnici vučete naredni potez….
.
.


O isdtoj temi, ali iz drugog ugla:



.