28. 02. 2018.

Beogradska opera, Đuzepe Verdi, Bal pod maskama, Dejan Maksimović, tenor, Dragutin Matić, Jelena Radovanović, sopran, Vesna Marković, Višnja Popov, mecosopran, Miroslav Markovski, Mihajlo Šljivić, Sveto Kastratović, Slobodan Živković, Siniša Radin, dirigent Zorica Mitev Vojnović,... Piše David Naum.



   

OVAKO IZGLEDA PRAVA PROSLAVA



Pisanje o predhodnom “Balu pod maskama,” tome ima više od godinu dana, sam završio porukom protagonistima, citirajući zadnje reči Grofa Rikarda:

Grazia a ognun; signor qui sono..
Tutti assolve il mio perdono!

Može se na osnovu toga predpostaviti kakva je to bila predstava.
A večeras.?
Večeras je  bila dvadesetogodišnjica  umetničkog rada Dejana Maksimovića.  I očigledno je on imao udela u biranju svojih saradnika na ovoj predstavi, a to je rezultiralo da smo dobili NAJ.
Svakako, jedna od najboljih predstava tekiće sezone… To je već ona činjenica koja nije merljiva, ali zato su aplauzi, kako na otvorenoj sceni, tako i na kraju predstave bili nešto što se retko, veoma retko događa u operi glavnog grada.
Dejan Maksimović, kao Rikardo, Grof od Varvika,… u tri reči; Bolji nego ikad!
Da li scensko okruženje, ili puna dvorana,… I to ne samo ispunjena posetiocima, već se pre podizanja zavese osetila ona specifična vrsta adrenalina, koji u čoveku stvara osećaj početka nečeg što je Izuzetno.
Sve pohvale gospodinu Maksimoviću.. Svako bi za svoj jubilej poželeo ovakav spektakl.
Renato, Rikardov sekretar i ubica. Gospodin Dragutin Matić je pokazao ko je i šta je na sceni, …  voli, pati, ubija i za sve to dobija ovacije. Jednom rečju gospodari.
U roli Oskara se pokazala  Vesna Marković. I stvarno se pokazala u najboljem svetlu. Večeras je kući morala da ode opijena aplauzima. Bude li iskoristila ovo što je večeras postigla (mora se napomenuti, to joj je debi) u cilju podsticaja za savlađivanje sledećih stepenica pevačkog umeća, eto publici nove pevačke zvezde u kojoj će uživati.
Nasuprot tome, po mom ličnom uverenju, njena gluma na sceni nije ni približno pratila kvalitet pevanja. Muško-ženski princip Oskara, prvo nije režijski iznijansiran, a potom scensko neiskustvo mlade Markovićeve je umanjio vizeulenu lepotu večerašnje predstave.
Ulriki, Višnji Popov je pre predstave uručena nagrada “Breda Kalef” za najbolju interpretiranu mecosoprandsku ulogu mlade pevačice prošle godine.
To je ona Višnja Popov o kojoj su “Oni otrovni što pišu o operi” (karakterizacija moje supruge i mene od strane jedne 'samozvane operske veličine')  pisali u superlativima… Lepo je kada i neki drugi uvide ko i kako u BG operi zvuči i izgleda.
A na to dodajem još jednu konstataciju: Primećuje li još neko kako nagrade “idu” ka Novom Sadu… I to baš onima za koje “nije bilo mesta u ovdašnjoj operi.” Ali nećemo o politici, pogotovo ne o propaloj i gubitničkoj.
A Višnja Popov je dobila ovacije na otvorenoj sceni, a večeras je debitovala u ulozi Ulrike.. Prave ovacije, onakve kakve se retko čuju u Beogradu.
Jelena Radovanović je bila u ulozi Amelije. Pojednostavljeno rečeno: korektno, tu i tamo.
Posle Maksimovića, Matića, Popov i Markovićeve  koji su svakog gledaoca morali da ispune utiscima, malo, veoma malo prostora ima za nekog petog. Na žalost tako je.
Pa naravno da je i u ovoj predstavi bilo manjakavosti, ali slavlje je… U ovu predstavu je uložen veliki trud… I to se isplatilo, aplauzi su pokazali, oduševljenje u sali… Ovakav aplauz ne bi proizvelo ni 300 prijatelja i onih sa poklonjenim ulaznicima. Ovo su bili aplauzi kvalitetu, a to bar neko poput mene prepoznaje…
I na kraju, Zorica Mitev Vojnović… Nisam primetio njene kolege dirigente u operi. Imali bi čemu da se nauče… Od energije unete u orestarsko izvođenje, pa do scenske pojave…
Sve je bilo dobro, za pamćenje. Dejan Maksimović je uspeo, napravio je rođendan koji će se pamtiti…
A oni što su veoma vidljivo  “omašili”… biće onih ružnih prilika, pa ćemo njih na tu gomilu, jer tamo im je i mesto…
Hvala Dejane, hvala Dragutine, hvala Višnja, hvala Vesna, hvala Zorice,… zbog takvih se dolazi u operu, jer vi ste oni  pravi operski kormilari naših muzičkih duša.



Pročitajte o istoj temi, ali iz drugog ugla:


.
.