Arapska poslovica
Napisano viđenje (impresiju)
večerašnje predstave, po zahtevu izdavača knjige o muzičkim događanjima, koje je
u pripremi, ne mogu da objavim.
Ipak, večerašnja predstava je
značajna po mnogo čemu.
Danas je
Stoti dan od imenovanja Upravnika nacionalnog teatra (Vlada imenovala 31.
januara)… Čak iako će neki reći da nije stoti (u računanjima mesec ima 30
dana).. Ova predstava je sigurno u čast njegovog imenovanja… Sem ako neko ne
računa predstavu, od pre par dana, na istim
daskama, kada se slavilo na neki drugačiji način. Bata Kovač je dva puta jurišao sa salu Kolarčeve Zadužbine, čak
štampao i veoma “nesrećan” (nepismen) plakat (povučen nakon moje konkrertne i
neoborive opaske)… Jurišao tamo, a zadovoljio se sa daskama na kojima su pevali
Bakočevićka, Saramandić, Stojanović.
Pa i naša Guvernerka
Nacionalne banke, poput Predsednika Vlade i drugih, se oglasila stotog dana, pa obraća se UVEK i Američki predsednik… Bar
da se pohvale sa onim što se možda nije učinilo, ali se pokušalo, pa se
pomerilo. Ovu predstavu smatram obraćanje javnosti Gospodina Savića. S obzirom
da je iz sveta muzike, oprostiću mu ako nije vičan na rečima. Zanemarimo elokvenciju. Pokazaće delom.
Lično, u njega ne sumnjam.
Večeras smo započeli “opersku
igru” u kojoj su podeljene karte na duže vreme. Iako je predstava bila prosečna
a protagonisti čak više nego korektni, (šire naravno u knjizi) posledice će tek da se vide. Tu smo,
sačekaćemo ih.
U svakom slučaju posle
večerašnjeg događanja, pauziram i u odlasku u operu, pa i u pisanju. Naravno,
pisaću na druge teme i na drugim mestima. A ona spomenuta “operska igra” za koju su karte podeljene,
igraće se i bez mene.
Večeras je Gospođa Ljubica
Vraneš držala spavaćicu Anastasiji Holc. Rećiće neko samo podela uloga, ali…
Ljubica Vraneš, sa zavidnim
uspesima u inostranstvu je Eboli u Don Karlosu, i Karmen u istoimenoj operi, a to je premijerno čeka i kod nas za
manje od tri nedelje, Pred svoju najveću ulogu u karijeri na domaćim daskama, večeras je bila sobarica Dezdemoni, čija se umetnička (operska) biografija ne može
pročitati u programu večerašnje predstave.
Opera ima svoja stroga, vema
stroga pravila. I kao što su operski umetnici razmaženi, tako i publika, bar
ona koja drži do kvaliteta, tradicije, protokola,… reaguje na sve ono što nije
primereno.
Neću ići na sledeću predstavu,
neću ići ni na sledeću predstavu “Karmen,” iako sam Gospođu Vraneš
najpozitivnije doživljavao i hvala joj na trudu, na pokazanom pevačkom
kvalitetu, hvala na sugestivnoj glumi… Bravo za njene uspehe sa nekom drugom Karmen u sredinama gde se opera više ceni i oštrije ocenjuje. O svemu tome sam i
pisao.
Gde se u svetu Emilija transfomiše u Karmen i Karmen u Dezdemoninu
sobaricu.
I kao što se večeras
Anastasija Holc obrela u zahtevnoj roli… tako…
Koliko treba đonova poderati
po daskama koje život znače da bi se izašlo pred publiku u ulozi Dezdemone?????
Ostajem sa Jadrankom
Jovanović, Gospođom Del Monako i Gospođom Angelov kao Karmen… One su ipak Karmen,
ne drže spavaćice Dezdemoni, alias Anastasiji Holc.
Šteta, Ljubica Vraneš je
drugačija, ali neko deli karte, kvari utisak, vuče konce ka nesagledivoj
daljini, pa ni ja ne neslućujem da li je tamo samo obična lutka, ili top.
Ima nešto što “ne ide”… Ima
mnogo toga čemu nije mesto u operskom repertoaru.
Nekom je očigledno bilo u
interesu da večeras bude ovako.
Vreme će da pokaže kako su se karte
rasporedile.
Pa zar mislite kako sve pišem
što znam?
.
.
O istoj temi, ali iz malo
drugačijeg ugla: