01. 11. 2017.

BUNT 5.0 Rita Kinka, Katarina Jovanović, Jelena Filipović,….Kolarčeva Zadužbina


01. 11. 2017.
Pisano, kao i uvek, u satima nakon predstave.
Jer tada je sve sveže i najiskrenije.
Kada vreme prođe, svi odmeravamo 
i reči i postupke, 
stavljamo na kantare, procenjujemo...
I postajemo sve manje iskreni!

Prošlogodišnju impresiju sa otvaranja BUNTA 4.0  počeo sam rečima:
"Ipak, da podsetim, BUNT je: Beogradska  Umetnička Nova Teritorija.
Ljubiša Jovanović je večeras osvojio Kraljevsku balsku salu (neki to zovu Sala Skuptine Grada), kao što rekoh, osvojio je prvo kao selektor i umetnički rukovodilac, drugo kao dirigent i treće, ono po čemu je ne samo poznat, već i cenjen, kao izvođač.
Ovo je konvencionalni uvod. Prelazim na svoje doživljaje."
….
Potom je sledio tekst, ...pa su bili tekstovi o drugim dešavanjima… Pregršt superlativa. Ni posle narednog teksta mi niko ne može osporiti dobronamernost. Jer BUNT je više nego potreban publici ovog grada.
Možda se i večeras neko zaleteo, pa jurnuo na Salu Kolarčeve Zadužbine???
Greška!
Rita Kinka nije ime koje će da privuče beogradsku publiku. Rita Kinka je večeras pokazala da je umetnički nezanimljiva, da zvukom klavira nije u stanju da ispuni prostor Zadužbine. U pravu su oni koji nisu došli na večerašnje Otvaranje BUNTa.
Postoji ono estetsko, umetničko, a i estradno pravilo, koje glasi: Ne pojavljuj se na sceni, ako nisi sposoban da je glasom, pokretom, zvukom,… ispuniš.
Rita Kinka je večeras bila nešto gore od jednoličnosti, monotonije… Bila je to klavirska daktilografija.
Toj bruci je prisustvovalo stotinak posetilaca… Tvrdim stotinak, jer sam od onih bezobraznika, koji  za deset sekundi prebroje prisutne u Sali… (Pa i dete se nauči “računanju” tokom vremena)
I da navedem jedan svoj zaključak:
Ne penjite se na scenu Kolarčeve Zadužbine, ako nemate u gradu bar tri stotine obožavalaca, ili prijatelja, ili komšija koji vas cene… (Opaska) Ne zavaravajte se fejsbukovskim prijateljima…
Znači, ako nemate tih nekoliko stotina obožavalaca,  idite na neko drugo mesto…  Neće se niko smejati ni u ovakvoj, večeras malobrojnoj,  publici - prilici (neprilici), jer greh je smejati se umetniku koji nastupa u praznoj Sali… A još ako iz toga odmah  ne izvuče zaključak… Da li će Rita Kinka ikada više da svira u Beogradu??? Samo na poziv nekog ko će da izvrši finasijsko samoubistvo.
Neću dalje na tu temu.
Pevala je Katarina Jovanović. i to treba da bude događaj za Beograd. Kako za onu polovinu publike koja je još ceni, tako i za onu drugu polovinu, koja  je otpisala.
Pa budimo i realni i iskreni. To su činjenice. Gole činjenice koje se sigurno mnogima ne sviđaju, ali demantujte me.
Moj zaključak u vezi Gospođe Jovanović.
Prvo,  izabrane kompozicije me nisu dodirnule. Čak sam se na pauzi borio sa svojom lepšom polovinom… Htela je da idemo...  Ma ničeg nema  ničeg uzbudljivijeg od “borbe” sa lepšom polovinom… I ostao sam… I dobro je što sam ostao na drugom delu, jer je Arianna a Naxos, Haydna bila nešto što je dostojnije Gospođe Jovanović, ali ne  i prostora u kome se izvodi.  Drago mi je. Drago mi je za Gospođu Jovanović!!!
Bilo bi sa moje strane nedžetlmentski da ne spomenem i treću žensku osobu koja je večeras nastupala.  Namerno nisam napisao damu,… iako je to jedna od najzastupljenijih reči u mom vokabularu. Radi se o  violistkinji Jeleni Filipović. Ni pojavom, ni sviranjem nije za pozornicu gde je večeras bila. A tvrdim kako od mene u veoma dugom vremenskom periodu neće uspeti da dobije zvanje  dame…  Do sada nikada nisam napisao takvu tvrdnju, ali ovde  sam stoprocentno ubeđen.
Moj zaključak!
Ne počinjite da pišete knjigu, ako niste sigurni da će izdavač moći da proda bar 1000 primeraka, nikada vam neće izdati drugu knjigu. Ne penjite se na scenu  Kolarčeve Zadužbine, ako nemate onih tri stotine  obožavalaca, … Pokušate li drugi put, sala može da bude i puna.... Pitate se kako?...  Ako odluče da dođu oni koji vas mrze.
Nije mi se dopalo što se gospođa Jovanović javno "žali" kako nije 4 godine nastupala, ... pa potom zahvaljuje roditeljima,... kao da je prvi dečiji nastup, ili diplomski koncert... Ono prvo o (ne)nastupanju može da se saopšti u medijima... Mi koji smo platili ulaznice očekujemo koncert i to spektakularni koncert, jer je otvaranje Festivala. To i samo to... Pozdravljanje roditelja je za neku privatnu zabavu...
I još nešto... I još nešto, veoma bitno, što treba da posluži za nauk svim umetnicima i "umetnicima" ovog grada koji se žale da nisu "pozivani"... Kako zamišljaju da izgleda onaj ko pristaje da unapred plaća njihove debakle. Pa večeras nije prodato više od pedeset ulaznica!!!!!!! Tri umetnice 50 ulaznica....
Jednostavno, onaj pevač koji je željan nastupa, publike, ovacija... krene sa pijanistom po salama Srbije... Tamo su sale besplatne i svaki umetnik je dobrodošao... Kolarčeva Zadužbina košta....I ako je ne plati publika, ko će da plati?????
Elem, otvaranje večerašnjeg Festivala je bilo veoma dobro izreklamirano na internetu. Ponoviću i ovde, plakat je urađen na svetskom nivou… naravno da je iskorišćen i za prvu stranu programa… Pohvalio sam to (rečima… jedini) i na jednoj internet stranici uz malu opasku. Ne sme se Kolarčeva Zadužbina u zvaničnim dokumentima nazivati kolokvijalno “Kolarac.” Bilo je  na tom plakatu mesta da se umesto jedne reči napišu dve.
I gle čuda! Ponovilo se isto kao i kod Kolarčeve Zadužbine, kao kod Beogradske Filharmonije. Moj komentar,… Velike pohvale i male opaske je IZBRISAN.  (Isti manir kao i kod navedenih institucija) Ne zameram, siguran sam ni Ti čitaoče ovih redova ne znaš kako se svi zvanični plakati  depunuju u arhiv Narodne Biblioteke Srbije. Jer se smatraju kulturnom vrednošću ove države. Postane li nam Zadužbina zvanično "Kolarac," onda ćemo umesto Mocarta i Šopena slušati Šopija i Mokija… I tako redom…. Ide li to u račun umetnicima, na prvom mestu? A nama, koji volimo i  koji svojom ljubavlju i novcem za ulaznice, branimo umetničku muziku od  one druge????
Ukratko BUNT je veoma loše počeo… Ali ostajem pri konstataciji, BUNT je neophodan Beogradu… Želim, kao i ranije da uživam u BUNTu i siguran sam da će tako da bude u narednim danima. Jer verujem u BUNT… Verujem u ideju koju nosi ta višeznačna reč.


                                                        David Naum




O istoj temi, ali iz drugačijeg ugla: