01. 11. 2017.
Pisano, kao i uvek, u satima nakon predstave.
Jer tada je sve sveže i najiskrenije.
Kada vreme prođe, svi odmeravamo
i reči i postupke,
stavljamo na kantare, procenjujemo...
I postajemo sve manje iskreni!
Prošlogodišnju impresiju
sa otvaranja BUNTA 4.0 počeo sam rečima:
"Ipak, da podsetim, BUNT je: Beogradska Umetnička Nova Teritorija.
"Ipak, da podsetim, BUNT je: Beogradska Umetnička Nova Teritorija.
Ljubiša
Jovanović je večeras osvojio Kraljevsku balsku salu (neki to zovu Sala Skuptine
Grada), kao što rekoh, osvojio je prvo kao selektor i umetnički rukovodilac,
drugo kao dirigent i treće, ono po čemu je ne samo poznat, već i cenjen, kao
izvođač.
Ovo
je konvencionalni uvod. Prelazim na svoje doživljaje."
….
Potom
je sledio tekst, ...pa su bili tekstovi o drugim dešavanjima… Pregršt superlativa. Ni posle narednog teksta mi niko ne može osporiti dobronamernost.
Jer BUNT je više nego potreban publici ovog grada.
Možda
se i večeras neko zaleteo, pa jurnuo na Salu Kolarčeve Zadužbine???
Greška!
Rita
Kinka nije ime koje će da privuče beogradsku publiku. Rita Kinka je večeras
pokazala da je umetnički nezanimljiva, da zvukom klavira nije u stanju da
ispuni prostor Zadužbine. U pravu su oni koji nisu došli na večerašnje
Otvaranje BUNTa.
Postoji
ono estetsko, umetničko, a i estradno pravilo, koje glasi: Ne pojavljuj se na
sceni, ako nisi sposoban da je glasom, pokretom, zvukom,… ispuniš.
Rita
Kinka je večeras bila nešto gore od jednoličnosti, monotonije… Bila je to
klavirska daktilografija.
Toj
bruci je prisustvovalo stotinak posetilaca… Tvrdim stotinak, jer sam od onih
bezobraznika, koji za deset sekundi prebroje prisutne u Sali… (Pa i
dete se nauči “računanju” tokom vremena)
I
da navedem jedan svoj zaključak:
Ne
penjite se na scenu Kolarčeve Zadužbine, ako nemate u gradu bar tri stotine
obožavalaca, ili prijatelja, ili komšija koji vas cene… (Opaska) Ne zavaravajte
se fejsbukovskim prijateljima…
Znači,
ako nemate tih nekoliko stotina obožavalaca, idite na neko drugo
mesto… Neće se niko smejati ni u ovakvoj, večeras malobrojnoj, publici - prilici (neprilici), jer greh je smejati se umetniku koji nastupa u praznoj
Sali… A još ako iz toga odmah ne izvuče zaključak… Da li će Rita Kinka ikada više da svira u
Beogradu??? Samo na poziv nekog ko će da izvrši finasijsko samoubistvo.
Neću dalje na tu temu.
Neću dalje na tu temu.
Pevala
je Katarina Jovanović. i to treba da bude događaj za Beograd. Kako za onu
polovinu publike koja je još ceni, tako i za onu drugu polovinu, koja je
otpisala.
Pa
budimo i realni i iskreni. To su činjenice. Gole činjenice koje se sigurno
mnogima ne sviđaju, ali demantujte me.
Moj
zaključak u vezi Gospođe Jovanović.
Prvo,
izabrane kompozicije me nisu dodirnule. Čak sam se na pauzi borio sa svojom
lepšom polovinom… Htela je da idemo... Ma ničeg nema ničeg
uzbudljivijeg od “borbe” sa lepšom polovinom… I ostao sam… I dobro je što sam
ostao na drugom delu, jer je Arianna a Naxos, Haydna bila nešto što je dostojnije Gospođe Jovanović, ali ne i prostora u kome se izvodi. Drago mi je. Drago mi je
za Gospođu Jovanović!!!
Bilo
bi sa moje strane nedžetlmentski da ne spomenem i treću žensku osobu koja je
večeras nastupala. Namerno nisam napisao damu,… iako je to jedna od
najzastupljenijih reči u mom vokabularu. Radi se o violistkinji Jeleni
Filipović. Ni pojavom, ni sviranjem nije za pozornicu gde je večeras bila. A
tvrdim kako od mene u veoma dugom vremenskom periodu neće uspeti da dobije zvanje dame… Do sada nikada nisam napisao takvu tvrdnju, ali ovde sam
stoprocentno ubeđen.
Moj
zaključak!
Ne
počinjite da pišete knjigu, ako niste sigurni da će izdavač moći da proda bar
1000 primeraka, nikada vam neće izdati drugu knjigu. Ne penjite se na
scenu Kolarčeve Zadužbine, ako nemate onih tri stotine obožavalaca,
… Pokušate li drugi put, sala može da bude i puna.... Pitate se kako?... Ako odluče da dođu oni koji vas mrze.
Nije
mi se dopalo što se gospođa Jovanović javno "žali" kako nije 4 godine nastupala, ... pa potom zahvaljuje roditeljima,... kao da je prvi dečiji nastup, ili diplomski
koncert... Ono prvo o (ne)nastupanju može da se saopšti u medijima... Mi koji
smo platili ulaznice očekujemo koncert i to spektakularni koncert, jer je
otvaranje Festivala. To i samo to... Pozdravljanje roditelja je za neku
privatnu zabavu...
I
još nešto... I još nešto, veoma bitno, što treba da posluži za nauk svim
umetnicima i "umetnicima" ovog grada koji se žale da nisu
"pozivani"... Kako zamišljaju da izgleda onaj ko pristaje da unapred
plaća njihove debakle. Pa večeras nije prodato više od pedeset ulaznica!!!!!!! Tri umetnice 50 ulaznica....
Jednostavno,
onaj pevač koji je željan nastupa, publike, ovacija... krene sa pijanistom po
salama Srbije... Tamo su sale besplatne i svaki umetnik je dobrodošao...
Kolarčeva Zadužbina košta....I ako je ne plati publika, ko će da plati?????
Elem,
otvaranje večerašnjeg Festivala je bilo veoma dobro izreklamirano na internetu. Ponoviću i
ovde, plakat je urađen na svetskom nivou… naravno da je iskorišćen i za prvu
stranu programa… Pohvalio sam to (rečima… jedini) i na jednoj internet stranici
uz malu opasku. Ne sme se Kolarčeva Zadužbina u zvaničnim dokumentima nazivati
kolokvijalno “Kolarac.” Bilo je na tom plakatu mesta da se umesto jedne reči
napišu dve.
I
gle čuda! Ponovilo se isto kao i kod Kolarčeve Zadužbine, kao kod Beogradske
Filharmonije. Moj komentar,… Velike pohvale i male opaske je IZBRISAN.
(Isti manir kao i kod navedenih institucija) Ne zameram, siguran sam ni Ti
čitaoče ovih redova ne znaš kako se svi zvanični plakati depunuju u arhiv
Narodne Biblioteke Srbije. Jer se smatraju kulturnom vrednošću ove države. Postane
li nam Zadužbina zvanično "Kolarac," onda ćemo umesto Mocarta i Šopena slušati
Šopija i Mokija… I tako redom…. Ide li to u račun umetnicima, na prvom mestu? A
nama, koji volimo i koji svojom ljubavlju i novcem za ulaznice, branimo
umetničku muziku od one druge????
Ukratko
BUNT je veoma loše počeo… Ali ostajem pri konstataciji, BUNT je neophodan
Beogradu… Želim, kao i ranije da uživam u BUNTu i siguran sam da će tako da
bude u narednim danima. Jer verujem u BUNT… Verujem u ideju koju nosi ta
višeznačna reč.
David Naum
O istoj temi, ali iz drugačijeg ugla: