25. 05. 2019.

Narodno pozorište, Beogradska Opera, Muzej Narodnog pozorišta, Koncert “Veče Tostija”, Solistički koncert, Dejan Maksimović, tenor, Tamara Hadži-Đorđević, pijanista, Dragan Stevović, Direktor Muzeja. 25. 05. 2019.













VEČE DEJANA MAKSIMOVIĆA

Večeras na sceni nije bio Grof od Mantove iz “Rigoleta”, ni Rodolfo iz “Boema”, ni Don Alvaro iz “Moći sudbine”,…. Bio je onaj ko ne tumači samo njih, već i petnaestak drugih glavnih rola.  Poznavaoci beogradske operske scene odmah znaju kako je u pitanju Dejan Maksimović.
U Muzeju Narodnog pozorišta u Beogradu, napomenuću, maksimalno ispunjenom, na programu su bile kompozicije Francesca Paola Tosti-a, tako da je ceo program s pravom dobio naziv “Veče Tostija”.
Gospodin Maksimović je publici, uz pratnju pijanistkinje Tamare Hadži-Đorđević, prenosio napolitanski muzički kolorit. Podsetiću kako je Tosti za svoje kompozicije često koristio stihove najpoznatijih italijanskih pesnika svoga vremena, što je takođe uticalo da ta dela postignu, kako atraktivnost za izvođače, tako i za publiku.
Divno majsko veče u prostoru ispunjenom najpozitivnijom energijom, kako od strane izvođača, tako i od strane publike koja je uživala.
Već sam pisao o javnom pozivu Direktora Muzeja Dragana Stevovića da su vrata institucije kojom upravlja, otvorena za sve one koji žele da prezentuju muzičke i scenske projekte. Napor Gospodina Maksimovića, ne mislim samo na umetnički, u spremanju repertoara, već i svega što prati organizaciju ovakvog događanja, je urodio plodom. Sa moje strane iskrene čestitke.
Večeras se pokazalo ne samo da  Dejan Maksimović ima svoje poštovaoce i svoju publiku, već i da su ovakvi program nešto što bi u mnogome obogatilo kulturni život prestonice.
A sada malo, meni svojstvene ironije.  Pomisliće redovni čitaoci da mi je oštrina pisanja “otupela”.
Svakako da su Maksimovićevim kolegama iz Opere, njegovim partnerima sa scene, nisam ih primetio večeras, draži nastupi, (zajednički) sa drugim kolegama. Razumem, sa par arija se dobije honorar u visini pololovine mesečne plate, a nekima je pozicija da traže i duplo veći novac. Najčešće publika nije ništa brojnija, nego večeras… Zato nije za čuđenje što mnogi od njih ne mogu da zapamte tekst svoje role, ili izgube snagu na polovini predstave…
Ako su stvarno ono što govore sebi i novinarima koji ih intervujišu (naravno da ti novinari nikada nisu bili u operi   niti će ikada biti), neka se oprobaju u Muzeju Narodnog pozorišta. S jedne strane, to je njihova kuća, sa druge strane, neka poklone publici deo sebe, ali besplatno.
Kao što večeras pišem: Hvala Dejane, tako ću rado i u vezi njih da napišem te reči.




O istoj  temi, ali iz drugog ugla: