15. 05. 2019.

Doniceti, Lučija od Lamermura, Snežana Savičić Sekulić, sopran, Dragutin Matić, Dejan Maksimović, Darko Đorđević, Nenad Jakovljević, Ljubica Vraneš, Igor Matvejev, Zorica Mitev Vojnović, dirigent. 15. 05. 2019.













MRTVO SLOVO NA PAPIRU


Čekala se večerašnja Lučija, iz više razloga. Onaj osnovni, da li će biti bolja od predhodne se ostvario, ali to opet ne znači ništa… Jer…
Dok ovi budu vladali, Beograd neće imati ni operu, ni balet.
Večeras se u svojoj loži nije pojavila  Jasmina Trumbetaš Petrović, Direktorka Opere Narodnog pozorišta u Beogradu. Tako joj zvanično glasi funkcija. A i da je bila, ne znam šta bi i predstava i publika dobili… Možda samo utehu (lažnu) da će Ona, videvši kako sve zvuči i izgleda učiniti “nešto”…
Do sada je, zaključuje moja malenkost, i ono malo pozitivnosti “skresala”… Predstave su počinjane sa obaveštenjem: “Poštovana publiko, molimo vas da pre predstave isključite vaše mobilne telefone…” Došla Jasmina i ukinula oficijelnog spikera… Ili se izgubio snimak… Nema više ni poziva da se poseti Muzej Pozorišta… Video sam večeras da su vrata na Muzeju bila otvorena, nikoga nisam video da je tamo otišao… Možda je neko dežurao u Muzeju, za to, naravno, prima platu, ali….
Nova direktorka nam je obećala da će se zalagati za afirmaciju mladih pevača. Da li u to spada i “guranje” nekih u Operski studio, koji nisu polagali audiciju… Gospođo Jasmina, ovo je mali grad, iako se u enciklopedijama računa da je milionski… Mali je broj onih koje interesuje opera, balet, književnost,… pa tako “svi sve znaju”… Otišli ste u pola prošle predstave. Zlonamernici tvrde kako ste napustili pošto ste čuli kako Vaša vremešna učenica peva. Ja ne verujem zlonamernicima. Ja mislim kako Vas je primoralo nešto mnogo ozbiljnije od toga.
Da ste večeras bili, videli bi ste da je u prvom redu sedela jedna osoba, (utrčala na početku predstave) … da je u drugom redu sedelo samo 8 gospođa u kasnim najboljim godinama, od kojih je jedna sve vreme tipkala po telefonu… To su one koje (organizovano)  popunjavaju praznine, očigledno… I tako dalje i tako dalje… Nisam plaćen ni Vas, a ni Vaš marketing da učim kako se reklamira jedna predstava… ili ste svi digli ruke od Lučije… Kao što ste digli od Norme… Sledeća Vaša propast se zove “Koštana”, opera koja nikada nije bila popularna. (Mediji lažu) Pa da je bila populrna ne bi se čekalo 50 godina od zadnjeg  izvođenja. Par TV produkcija nemaju ništa zajedničko sa scenom, osim što su u njima učestvovali, podrazumeva se, operski pevači. Pisaću o tome kada dođe vreme.
Večeras se ponovo u ulozi Lučije okušala Snežana Savičić Sekulić. Konstatovaću da je pevački bila bolja u odnosu na prošlu predstavu. Ali to je još daleko od onoga što se naziva kvalitetom. Možda je pročitala moj tekst koji sam napisao pre godinu dana kada je u toj roli gostovala Kler Kulen. “Onaj sopran koji se osmeli da prihvati sledeću Lučiju na beogradskoj sceni, neka razmisli da li je sposoban da ponovi, ili se bar približi onome što je uradila Kler Kulen”… Gospođa Savičić Sekulić je na dobrom putu, da li će to da postigne u naredne dve, ili dvadeset dve predstave, videćemo… Još je daleko.
Ali, što se glume tiče, pogotovo u Drugom činu, pohvale sa moje strane. Oslobodila se onog prekomerno groznog širenja lakata, dok su šake uz telo… Pohvale za glumu.
Dragutin Matić, u roli Lorda  Enrika,  večeras nije mogao da ubaci žeravicu oduševljenja u publiku. Zapravo večerašnja publika je bila bezvoljna, bez energije,… čak i ne znaju kada i koga treba da pozdrave aplauzom… Kada je početkom drugog čina Zorica Mitev izašla pred orkestar, pošto je prva aplaudirala osoba koja uvek sedi pored mene, rekao sam joj: Što to radiš, pusti ih neka se brukaju!
Dejan Maksimović, kao Ser Edgardo od Revensvuda, se pri kraju prvog čina pokazao  u svom najboljem svetlu. Bili su to retki trenuci kada je publika disala sa operom, ali…
Darko Đorđević je pokušavao da prikaže šta je Doniceti zamislio da treba da peva Lord Arturo. Mislim kako će sa ovakvom Upravom pokušavati i dalje… Do svoje penzije…
Nenad Jakovljević je bio u ulozi sveštenika Rajmonda. Onog nesrećnog sveštenika koji po režijskoj zamisli treba da se popne na sto i odatle obrati vernicima. Popeo se, obratio se… Pevao je i pored stola i iza stola,… Mislim kako mu sindikalni posao bolje ide od ovog pevačkog.
Igor Matvejev je bio u roli Normana, komandanta vojske Revensvuda, a na sceni se prikazivao kao obično šunjalo. Viri, prisluškuje,… A komandant vojske.
Naravno Ljubica Vraneš i dalje drži kišobran. Zadnja nagrada Oskar Danon je pripala njoj, a večeras kišobran. Gostuje u inostranstvu, a… ??????
Sve u svemu, loša predstava. Neki će svaljivati krivicu na dirigenta, drugi će se opravdavati polupraznom salom, neki će pak tvrditi da je sve bilo odlično… Tako će i da prenesu Direktorki…
Tako opstaje začarani krug zvani Beogradska Opera. A u centru Mama Huanita.

O istoj temi, ali iz drugog ugla:



.
.