MRTVO
SLOVO NA PAPIRU
Čekala se večerašnja Lučija, iz više
razloga. Onaj osnovni, da li će biti bolja od predhodne se ostvario, ali to
opet ne znači ništa… Jer…
Dok ovi budu vladali, Beograd neće imati
ni operu, ni balet.
Večeras se u svojoj loži nije
pojavila Jasmina Trumbetaš Petrović,
Direktorka Opere Narodnog pozorišta u Beogradu. Tako joj zvanično glasi
funkcija. A i da je bila, ne znam šta bi i predstava i publika dobili… Možda
samo utehu (lažnu) da će Ona, videvši kako sve zvuči i izgleda učiniti “nešto”…
Do sada je, zaključuje moja malenkost, i
ono malo pozitivnosti “skresala”… Predstave su počinjane sa obaveštenjem:
“Poštovana publiko, molimo vas da pre predstave isključite vaše mobilne
telefone…” Došla Jasmina i ukinula oficijelnog spikera… Ili se izgubio snimak…
Nema više ni poziva da se poseti Muzej Pozorišta… Video sam večeras da su vrata
na Muzeju bila otvorena, nikoga nisam video da je tamo otišao… Možda je neko
dežurao u Muzeju, za to, naravno, prima platu, ali….
Nova direktorka nam je obećala da će se
zalagati za afirmaciju mladih pevača. Da li u to spada i “guranje” nekih u
Operski studio, koji nisu polagali audiciju… Gospođo Jasmina, ovo je mali grad,
iako se u enciklopedijama računa da je milionski… Mali je broj onih koje
interesuje opera, balet, književnost,… pa tako “svi sve znaju”… Otišli ste u
pola prošle predstave. Zlonamernici tvrde kako ste napustili pošto ste čuli
kako Vaša vremešna učenica peva. Ja ne verujem zlonamernicima. Ja mislim kako
Vas je primoralo nešto mnogo ozbiljnije od toga.
Da ste večeras bili, videli bi ste da je
u prvom redu sedela jedna osoba, (utrčala na početku predstave) … da je u
drugom redu sedelo samo 8 gospođa u kasnim najboljim godinama, od kojih je
jedna sve vreme tipkala po telefonu… To su one koje (organizovano) popunjavaju praznine, očigledno… I tako dalje
i tako dalje… Nisam plaćen ni Vas, a ni Vaš marketing da učim kako se reklamira
jedna predstava… ili ste svi digli ruke od Lučije… Kao što ste digli od Norme…
Sledeća Vaša propast se zove “Koštana”, opera koja nikada nije bila popularna.
(Mediji lažu) Pa da je bila populrna ne bi se čekalo 50 godina od zadnjeg izvođenja. Par TV produkcija nemaju ništa
zajedničko sa scenom, osim što su u njima učestvovali, podrazumeva se, operski
pevači. Pisaću o tome kada dođe vreme.
Večeras se ponovo u ulozi Lučije okušala
Snežana Savičić Sekulić. Konstatovaću da je pevački bila bolja u odnosu na
prošlu predstavu. Ali to je još daleko od onoga što se naziva kvalitetom. Možda
je pročitala moj tekst koji sam napisao pre godinu dana kada je u toj roli gostovala
Kler Kulen. “Onaj sopran koji se osmeli da prihvati sledeću Lučiju na
beogradskoj sceni, neka razmisli da li je sposoban da ponovi, ili se bar približi
onome što je uradila Kler Kulen”… Gospođa Savičić Sekulić je na dobrom putu, da
li će to da postigne u naredne dve, ili dvadeset dve predstave, videćemo… Još
je daleko.
Ali, što se glume tiče, pogotovo u
Drugom činu, pohvale sa moje strane. Oslobodila se onog prekomerno groznog
širenja lakata, dok su šake uz telo… Pohvale za glumu.
Dragutin Matić, u roli Lorda Enrika,
večeras nije mogao da ubaci žeravicu oduševljenja u publiku. Zapravo
večerašnja publika je bila bezvoljna, bez energije,… čak i ne znaju kada i koga
treba da pozdrave aplauzom… Kada je početkom drugog čina Zorica Mitev izašla
pred orkestar, pošto je prva aplaudirala osoba koja uvek sedi pored mene, rekao
sam joj: Što to radiš, pusti ih neka se brukaju!
Dejan Maksimović, kao Ser Edgardo od
Revensvuda, se pri kraju prvog čina pokazao
u svom najboljem svetlu. Bili su to retki trenuci kada je publika disala
sa operom, ali…
Darko Đorđević je pokušavao da prikaže
šta je Doniceti zamislio da treba da peva Lord Arturo. Mislim kako će sa
ovakvom Upravom pokušavati i dalje… Do svoje penzije…
Nenad Jakovljević je bio u ulozi
sveštenika Rajmonda. Onog nesrećnog sveštenika koji po režijskoj zamisli treba
da se popne na sto i odatle obrati vernicima. Popeo se, obratio se… Pevao je i
pored stola i iza stola,… Mislim kako mu sindikalni posao bolje ide od ovog
pevačkog.
Igor Matvejev je bio u roli Normana,
komandanta vojske Revensvuda, a na sceni se prikazivao kao obično šunjalo.
Viri, prisluškuje,… A komandant vojske.
Naravno Ljubica Vraneš i dalje drži
kišobran. Zadnja nagrada Oskar Danon je pripala njoj, a večeras kišobran.
Gostuje u inostranstvu, a… ??????
Sve u svemu, loša predstava. Neki će
svaljivati krivicu na dirigenta, drugi će se opravdavati polupraznom salom,
neki će pak tvrditi da je sve bilo odlično… Tako će i da prenesu Direktorki…
Tako opstaje začarani krug zvani
Beogradska Opera. A u centru Mama Huanita.
O istoj temi, ali iz drugog ugla:
.