Ko koga...
Oko plota.
Mogao je naslov da bude i vulgarniji. Ali ja
stvarno imam osećaj da me neko juri oko plota. (Za neupućene, plot je vrsta
drvene ograde, zapravo, to su cepane daske, koje se pobadaju u zemlju, a radi čvrstine
sa gornje strane se opliću mladim vrbovim granama). Osim značenja u vezi
„motanja,“ imao je u srpskoj istoriji i
dve veoma značajne uloge. Jedna je vojna, jer su plotovima branjeni šančevi naše vojske u ratu
sa turcima, a druga je veoma praktična uloga, zamenjuju zidove pored kojih
zastanu noćobdije, pri povratku kući iz kafana, u trenucima potrebe da ispuste ostatke alkohola iz svog tela.
Opera je kriva što sanjam plotove i Kalvariju.
Zašto Kalvariju (Rimljani su tako zvali Golgotu), pitaćete se. Pa to
golobrdovito stratište na kome su razapinjali razbojnike u staroj Judeji, imenom
i značenjem podseća me na našu Kavaleriju (Rustikanu). Na Kalvariji su pre ravno 2016
minus 33 godine, razapeli Isusa, a koga će u potencijalnoj Kavaleriji? Pa
publiku, u zavisnosti od toga koji će tenor da zakucava eksere.
Valjda je neko shvatio kakva je bila Kalvarija
(nisam ime pogrešio) u oktobru. VD nije
prisustvovao predstavi, pa mogu do mile volje da mu protagonisti pevuše samohvalospeve.
Tačno, sva publika je na broju, ali isti skup
čeka nova začkoljica. Nema podele za Decembar.
?????
U trenucima dok ovo pišem 05. 12. (podne) pojavljuje se (konačno) podela za decembar. Važno je da onom Fantastičnom "Đani Skikiju" neće predhoditi tragikomedija u jednom činu, već "Sestra Anđelika".
U trenucima dok ovo pišem 05. 12. (podne) pojavljuje se (konačno) podela za decembar. Važno je da onom Fantastičnom "Đani Skikiju" neće predhoditi tragikomedija u jednom činu, već "Sestra Anđelika".
Biraju li ljudi iz opere lekara, pekara,
piljara... Hoćete li da kupite buđavu,
ili hladnu veknu hleba, ili truli
paradajz?
Tako publika neće da kupi ulaznicu za nekoga ko će
da joj para glasom po nervima, da tumara po
sceni, da je svojim netalentom podseća na činjenice kako je za samo par meseci
(takav, ili takva) došao, ili došla na daske (koje život znače) a usput već
zaposleni i svi ukućani. Zar neko misli kako, za publiku, operska predstava
počinje dizanjem zavese i završava se njenim spuštanjem????
Publika zna šta se dešava iza zavese, a vi
oslušnite šta se govori po kuloarima.
Kada neko loše peva, ja bežim od magičnosti opere
i razmišljam o sporednim stvarima. Pomišljam kako je istina da su neki došli na
te daske ne polažući audiciju, ili se ta „audicija“ polaže van kuće na Trgu. Pomišljam
da je neko okrenuo broj telefona (pa to posedovanje "važnog broja" je čak priznato u intervjuima naših
diva i divova) i došao do onoga što priželjkuje.
Valjda se odlazak u Operu planira. Ulaznice se
kupuju unapred u skladu sa porodičnim budžetom. Ili Uprava računa na one koji slučajno svrate
u vatiranim čizmama, kaljačama, farmerkama u kojima su verovatno par sati
ranije popravljali automobil, ili kuvali sarme. O dress code-u će biti posebno
reči.
Da se vratim na temu. Podele za Decembar nije bilo prvih 5 dana, a ranije se znala već dvadesetog za sledeći mesec. To je novouvedeno. U Zemlji Srbiji
sve što je tajno, ili se odugovlači sa obelodavnjivanjem, miriše na muvanje. Toliko mi je ružan (prozaičan,
bljutav) taj izraz i veoma retko ga
upotrebljavam, ali ovde moram.
Pre par dana sam čekao ponoć, da bi na sajtu
Narodnog pozorišta izašla dnevna lista za sutrašnji dan, kako bih saznao šta i
ko me čeka. Ili Uprava želi da poveća tenziju kod
publike, držeći je u neizvesnosti, kao da su na kladionici, ili je nešto drugo što mi i ne pada na pamet.
Ako je već tako, onda da se kladimo. Za one koji
retko dolaze u operu imam "proverenu informaciju". Ne kladite se na tenore. Mnogo
su sigurniji basovi i baritoni. Prema
ženama sam u biti blagonaklon i tu sam uvek gubio i novac i vreme. Osedeo sam
pre nego što sam pogodio Bingo i tu se više ne kladim.
Ima nešto u Operi što je, kako sezona odmiče, sve bolje i bolje. Orkestar! Na prvoj predstavi je bio katastrofalan, potom ga je italijanski dirigent Paolo Beloli "sredio", Zorica Mitev držala pod kontrolom i sada sve to zvuči veoma dobro. Bravo za one koji se "ne vide."
Ima nešto u Operi što je, kako sezona odmiče, sve bolje i bolje. Orkestar! Na prvoj predstavi je bio katastrofalan, potom ga je italijanski dirigent Paolo Beloli "sredio", Zorica Mitev držala pod kontrolom i sada sve to zvuči veoma dobro. Bravo za one koji se "ne vide."
Ipak, u vezi svega navedenog nešto miriše... A možda ne miriše, ali se iza brda valja... Osećaj! A kod vas....?
O istim temama, ali na malo drugačiji način:
Laura i muzika.